سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 0
کل بازدید : 62417
کل یادداشتها ها : 89
خبر مایه


 

 

ترافیک وب سایت چیست؟

 

 

افزایش ترافیک سایت چیست و چگونه می توان آن را تفسیر نمود؟

تعریف: ترافیک وب سایت، به کاربران وب که از یک وب سایت بازدید می کنند اشاره دارد. ترافیک سایت بر اساس بازدیدها اندازه گیری می شود و گاهی اوقات “نشست” نامیده می شود. به عبارتی دیگر نشست همان تعداد ورودی ها به سایت بوده و مرسوم ترین روش برای اندازه گیری میزان تاثیر گذاری کسب و کار آنلاین در جذب مخاطبین می باشد. امروزه دغدغه هر مدیر سایتی افزایش ترافیک سایت خود می باشد زیرا این کار باعث افزایش رتبه سایت و همچنین بهبود رتبه الکسا می شود.

هنگامی که تجارت الکترونیک در دهه 1990 آغاز شد ، معیار ترافیک سایت برای اولین بار به عنوان مهمترین ابزار تعیین محبوبیت وبسایت شناخته شد. به دلیل آن که هنوز معیارهای دیگری برای سنجش موفقیت آنلاین وجود نداشت. به همان نسبت که بازاریابان دیجیتال به طور منظم کار می کردند، تجزیه و تحلیل عملکرد وب سایت نیز بسیار پیچیده تر می شد.

– چه مدت زمانی کاربران در صفحه می مانند؟ درصورتی که کاربران پس از چند ثانیه سایت را ترک کنند , ارائه مقدار بسیار زیادی از ترافیک تقریبا بی معنی است. معیارهایی مانند نرخ جست و جو و زمان در صفحه، تصویری از نحوه رفتار کاربران را نشان می دهد.

– چند درصد از کاربران یک خرید انجام دادند؟ برای شکوفایی یک کسب و کار آنلاین به مخاطب بزرگی نیاز داریم. اما احتیاج داریم که مخاطبینمان حقیقی باشند. تخمین بزنیم که چند نفر از کاربران از محصولات خریداری می کنند، که معمولا با نرخ تبدیل تعیین می شود. موضوع بیان شده همچنین نشان می دهد که آیا فروشگاه مبتنی بر تجارت الکترونیک به طور موثری بازاریابی محصولات خود را ارائه می دهد یا خیر؟!

– چقدر برای بازدید کننده سایت هزینه می شود؟ برخی از ترافیک وب رایگان است، اما بسیاری از فروشگاه های آنلاین به منظور ترویج و توسعه و رشد کسب و کار خود به ترافیک پرداختی مانند PPC یا مرتبط به آن اتکا میکنند. هزینه خرید مشتری (CAC) و هزینه هر خرید (CPA) ، مسلما دو معیار مهم تجارت الکترونیک تلقی می گردند. هنگامی که با AOV (ارزش میانگین سفارش ) و CLV (ارزش عمر مشتری) تعادل شکل می گیرد ، یک کسب و کار می تواند هزینه های تبلیغات خود را در صورت لزوم، برآورد و تنظیم کند.

همه چیز در افزایش بازدید سایت خلاصه نمی شود اما هنوز هم یک نقطه شروع عالی برای تعیین محبوبیت و بازدید وبسایت محسوب می شود. در مثال زیر دو رقابت کننده زیرساخت های تجارت الکترونیک را ملاحظه کنید:

الف) وب سایت A : تماس مؤثر با اقداماتی که صورت می گیرد و توصیفات مختصر و خلاصه ای از محصول ، درصد زیادی از بازدیدکنندگان را به فروش وا می دارد ، اما آنها فقط ترافیک کمتری را به ارمغان می آورند.

500 بازدید ماهانه * 40 عدد فروش = 8 درصد نرخ تبدیل (CR)

ب ) وب سایت B: به شکل فوق العاده ای در فهرست طبیعی جستجوی گوگل رتبه بندی می شود، محتوایی که به خوبی دریافت می شود، را قرار می دهد و تبلیغات پولی نیز انجام میدهد. آنها با ترافیک وب عالی عمل می کنند، با این حال تعداد حداقلی از بازدیدکنندگان را تبدیل می کنند.

5000 بازدید ، 40 فروش = 0.8 درصد نرخ تبدیل (CR)

این مثال نشان می دهد که چرا معیارهای بازاریابی مانند ترافیک وب را نمی توان در خلاء مشاهده نمود.

در واقع ترافیک وب سایت چگونه ثبت می شود؟

هنگامی که شخصی از یک وب سایت بازدید می کند ، کامپیوتر یا سایر دستگاه های متصل به وب ، با سرورهای وبسایت ارتباط برقرار می کنند. هر صفحه ای در وب از دوجین فایل متمایز ساخته شده است. سرور سایت هر پرونده را به مرورگرهای کاربر منتقل می کند. و آن ها در قسمتی به یک قطعه تجمعی به همراه گرافیک و متن ، مونتاژ شده و شکل دهی می گردند. هر فایل فرستاده شده نشان دهنده یک تک “ضربه” می باشد ، بنابراین مشاهده یک صفحه تکی می تواند تعداد دفعات مشاهده ی یک ضربه را نتیجه دهد.

این فقط ترافیک صفحه اصلی وب سایت نیست که تحت بررسی و نظارت است. در عوض، تمام بخش های وب سایت به طور مداوم توسط سرور تحت نظارت و بررسی قرار می گیرند تا دقیقا مشخص شود که در هر دریافت چه تعداد ضربه تعیین می شود. در زبان بومی وب ، یک بازدید به عنوان ” نشست ” شناخته می شود. هر دقیقه از یک نشست متغیر ، دارای یک نقطه اولیه و یک نقطه پایانی می باشد. سرورها قادر به کامپایل هر تقاضا برای یک صفحه می باشند.

هشت روش قطعی افزایش بازدید وبسایت – طراحی داخلی سایت

اگر شما از یک بازاریاب و یا یک مالک کسب و کاری سؤال کنید که چه چیزی در جهان بیشتر از همه برای او خوشایند است، به احتمال زیاد جوابی که به شما می دهد “داشتن مشتری بیشتر” است. در اغلب مواقع، در لیست دلخواه کسب و کارمان بعد از یافتن مشتری، رسیدن به چه چیزی مد نظر است؟ قطعاً بازدید بیشتر و افزایش ترافیک سایت. راه های بسیار زیادی برای افزایش بازدید وبسایت شما وجود دارد. در این مقاله قصد داریم به 25 روش افزایش بازدید وبسایت نگاهی بیندازیم که شامل چندین روش رایگان است.

1. ایجاد محتوای جدید و ابتکاری

دیگر نمی توان با مطلب تکراری، ترافیک سایت را افزایش داد. آن دوران دیگر تمام شده است و همچنین موتورهای جستجو به  محتوای کپی شده، بسیار حساس هستند. جریمه سایت هایی که مطالب کپی انتشار می کنند، کاهش رتبه آنها و کاهش بازدیدکننده هایشان است. پس سعی کنید مطلبی که انتشار می دهید، کاملا خلاقانه و جدید باشد تا هم بازدیدکنندگان جذب شوند و هم رتبه سایت در موتورهای جستجو بهتر شود. سعی کنید بند اول را به گونه ای بنویسید که خواننده را مجاب به خواندن ادامه مطلب کند. همچنین از غلط های املایی به شدت پرهیز کنید.

  2. طراحی حرفه ای و جذاب داشته باشید

سعی کنید تا محیط و شکل کلی مطلب طوری باشد که خواننده را جذب کند. برای اینکار نکته های زیر را رعایت کنید:

1. از تصاویر مربوط به نوشته استفاده کنید.

2. تصاویر متعادل استفاده کنید بصورتی که نه خیلی کم کیفیت باشد و نه خیلی باکیفیت که بارگیری آن زمان ببرد.

3. اندازه و ابعاد تصویر مناسب نوشته باشد.

4. تبلیغ های اضافی را در صفحه قرار ندهید. (اعصاب خواننده را با نمایش مطالب بی ربط خرد نکنید!)

5. از CSS3 استفاده کنید. (منظور زیباسازی متن و رنگ و لعاب بخشیدن به آن است)

3. خبرنامه داشته باشید

بازدید کننده مشتاق این است که خبرهای جدید سایت و مطالب جدید برای او ایمیل زده شود. لذا این کار باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد. با این کار افراد هرچند کم اما هر از گاهی به سایت شما سر میزنند. البته باید به گونه ای عمل کنید که مطالعه خبرنامه شما برای مشتریانتان خسته کننده نباشد.

4.مانند مخاطبان خود فکر کنید

زمانی که بازدیدکننده نوشته را بخواند و احساس کند که یک فرد مثل خودش این مطلب را نوشته، تاثیر زیادی بر وی دارد. این نکته در علم روانشناسی نیز ثابت شده است. پس سعی کنید مطالب شما مورد اعتماد عموم جامعه باشد و کاربران آن را تایید کنند.

5. از وبلاگ استفاده کنید

کابران وبلاگ را دوست دارند، چون مطالب آن کوتاه و کامل است و معمولا وجود آن سبب افزایش بازدید سایت می شود.

6. دسته بندی و فهرست مناسبی داشته باشید

فهرست مناسبی داشته باشید تا کاربر به راحتی بتواند به مطالب مختلف دسترسی داشته باشد و همچنین دسته بندی شما باید مشخص، واضح، در دسترس، و کامل باشد. این موضوع تاثیر بسیار فراوانی در افزایش ترافیک سایت خواهد داشت.

7. از آمار گوگل آنالیتیکس استفاده کنید

استفاده از آمار های گوگل آنالیتیکس باعث می شود که نقاط ضعف و قوت سایت خود را پیدا کنید و نقاط ضعف را برطرف کنید. شما می توانید صفحات قوی را شناسایی کرده و قوی تر کنید و صفحات ضعیف را نیز اشکال یابی کرده و برای افزایش قدرت آنها اقدام کنید. پیشنهاد میکنیم از وب مستر نیز غافل نشوید!

 8. از لینک های داخلی استفاده کنید

در مطالب و نوشته های خود از لینک های داخلی استفاده کنید، یعنی اگر کلمه یا عبارتی در نوشته به کار برده اید که در مورد آن، در صفحه ای دیگر از سایت مطلب دارید، آن کلمه و یا عبارت را به آن صفحه (که در مورد آن کلمه یا عبارت است) لینک کنید. بهترین نمونه برای این موضوع سایت ویکی پدیاست که هر کلمه مرتبط به صفحه مربوطه لینک شده است.

 

25 روش قطعی افزایش بازدید وبسایت – خارج وب سایت

1- انجام تبلیغات

این مورد بسیار واضح و شفاف است و قصد داریم در ابتدای کار به این روش نگاهی بیندازیم. به طور کلی جستجوی پولی، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و نمایش تبلیغات از بهترین روش ها برای جذب مخاطب هستند.

برای این کار، نشان تجاری و یا برند خود را بسازید و سایت خود را در معرض عموم قرار دهید. راهبرد ها و استراتژی های پرداخت کسب و کارتان را زمان بندی کنید تا به اهداف خود دست پیدا کنید. آیا خواهان افزایش ترافیک سایت خود هستید یا در جست و جوی افزایش تبادلات؟

هر کانال پولی جوانب مثبت و منفی مخصوص به خود را دارد. پس قبل از اینکه به کارت اعتباری خود دست بزنید لازم است درباره اهدافتان با دقت فکر کنید. اگر شما فکر می کنید بازدید بیشتر از سایت در فروش بیشتر تأثیرگذار است، احتیاج به هدف گذاری روی کلمات کلیدی دارید تا فروش تجاری بیشتری داشته باشید. بله، رقابت بر سر عبارات جست و جو بسیار شدید و حتی (گران) است؛ اما نتیجه نهایی که در آخر کار حاصل می شود به ارزش آن می افزاید.

2- اجتماعی شوید

این که فقط تولید محتوا کنید و امیدوار باشید که مردم آن را پیدا کنند، کافی نیست. شما مجبور هستید که در این زمینه فعال باشید. یکی از بهترین روش ها برای افزایش بازدید وب سایت، استفاده از شبکه های اجتماعی برای به اشتراک گذاری محتوای شماست.

به طور مثال شبکه اجتماعی توییتر برای لینک های کوتاه، مبهم و جذاب بسیار مناسب و ایده ال است. در حالی که در سازوکار گوگل پلاس این امکان وجود دارد که به طور اختصاصی کلمات شما جست و جو شده و محتوایتان در این شبکه اجتماعی نمایش داده شود. کاربران از این طریق وارد سایت شما می شوند و افزایش بازدید وبسایت شما رقم می خورد.

اگر شما صاحب یک شرکت تجاری هستید که بر مبنای تجارت الکترونیکی بین بنگاه و مصرف کننده فعالیت می کند، باید یک سایت عکس محور با جذابیت های بسیار زیاد را پیدا کنید. همانند سایت pinterest.com و instagram. این موارد ذکر شده برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی بسیار مؤثر هستند.

25روش برای افزایش ترافیک وبسایت شما

3- در هم آمیختن

علی رغم عواملی که به آن معتقد هستید و باور دارید، هیچ فرمول خاصی برای موفقیت در بازاریابی محتوا وجود ندارد. به همین دلیل، تا جایی که مقدور است و امکان جذاب شدن محتوا وجود دارد، در اندازه و نوع محتواهایتان تفاوت ایجاد کنید، تا برای کاربران از هر قشری مناسب جلوه کند.

برای اثر گذاری بیشتر، محتواهای مبتنی بر خبر یا پست های خبری با محتوای بسیار طولانی (همانند یک فیلم یا نمایش بصری) و اطلاعات و داده ها و نمونه های داده محور را کوتاه تر کنید.

4- عنوان قوی بنویسید

سرفصل ها یا هدینگ ها یکی از مهم ترین قسمت های محتوای شما به حساب می آیند. بدون داشتن سرفصل گیرا، پست ها و محتواهای کامل ترین وبلاگ ها نیز نخوانده باقی خواهند ماند. پس بهتر است در هنر سرفصل نویسی، ماهر شوید.

به عنوان مثال نویسنده ها در اغلب مواقع در رسانه خبری “BuzzFeed”و”Upworthy” بیش از 20 عنوان برای مطالب در نظر میگیرندو  پس از تحلیل و بررسی و یکی از آن ها را انتخاب می کنند. این کار به طور حتم منجر به افزایش بازدید سایت خواهند شد. بنابراین قبل از اینکه بخواهید محتوای خود را منتشر کنید، درباره انتخاب عنوان آن خوب فکر کنید.

5- به صفحات سئو شده توجه داشته باشید

فکر می کنید که سئو از بین رفته است؟ مجدد فکر کنید. بهینه سازی سایت و محتواها، هنوز برای موتورهای جستجو یک فعالیت ارزشمند و ارزنده به شمار می رود.

  • آیا بیشتر عکس ها را با متن جایگزین کرده اید؟
  • آیا برای محتواهای جدید لینک های داخلی ایجاد کرده اید؟
  • در مورد توضیحات متا چه می دانید؟

بهینه سازی برای پیج های سئو شده نیاز به سپری شدن زمان و یا دوره خاصی ندارد و می تواند به افزایش ترافیک سایت بیانجامد.

6- بر روی کلمات کلیدی بلند هدف گذاری کنید

آیا انتخاب کلمات کلیدی هدفمند و ویژه را بر اساس جنبه های مهمی که دارند، انجام داده اید؟ اکنون زمان آن رسیده است که بر روی کلمات کلیدی بلند هدف گذاری کنید. کلمات کلیدی بلند، انتخاب اکثر جستجو کنندگان در اینترنت می باشد. اگر شما از کلمات کلیدی بلند به عنوان بخشی از جست و جوی پولی و یا برای سئو سازی کلمات استفاده نکنید، بدین معنی است که همه چیزتان را ازدست داده اید.

7- شروع وبلاگ نویسی مهمان (قرار دادن پست در سایت های مرتبط با سایت های شما)

علی رغم آن چیزی که شنیده بودید، وبلاگ نویسی مهمان از بین نرفته است.

تأمین کردن یک پست مهمان در یک سایت مشهور و یا معتبر می تواند باعث افزایش بازدید وبسایت شما شود و به شما کمک خواهد کرد که نام تجاری خود را در یک معامله بسازید. لازم است بدانید، استاندارهای وبلاگ نویسی مهمان در طول هجده ماه گذشته به طور اساسی تغییر کرده اند. همیشه تاکتیک ارسال پست به صورت اسپم با مجازات های سخت گوگل همراه است. پس با هوشیاری به راهتان ادامه دهید.

8- دیگران را به عنوان نویسنده مهمان در سایتتان دعوت کنید

وبلاگ نویسی مهمان یک خیابان دوطرفه است. علاوه بر اینکه شما محتوا را در وبلاگ های دیگر پست می کنید، از دیگران نیز دعوت کنید تا محتواهای خودشان را در سایت و یا وبلاگ شما منتشر کنند.

اشتراک گذاری پست ها و لینک دهی آن ها و شما به سایت های متقابل، همانند یک مهمان است که باعث می‌شود خوانندگان جدیدی وارد سایت شما بشوند. اطمینان حاصل کنید که پست هایتان با کیفیت بالا و دارای محتوای اصلی و بدون لینک های هرزنامه باشد. زیرا گوگل راه فعالی را در شناسایی محتواهای بی کیفیت در وبلاگ نویسی مهمان در پیش گرفته است.

9– به ورودی از بک لینک ها اهمیت دهید

برای دریافت بک لینک از سایت های دیگر، روش رسمی و مورد پسند گوگل این است که با آن ها رایزنی کنید تا از سایتشان به شما بک لینک دهند (نه خرید بک لینک)؛ یا این که با آن ها تبادل لینک کنید. در نهایت امر نتیجه کار این خواهد بود که یک محتوا در سایت مهمان که حاوی لینک های ارجاعی به سایت شماست، ایجاد می شود. اما اگر کاربران آن سایت بر روی بک لینک ایجاد شده کلیک نکنند این کار چه فایده خواهد داشت؟ الگوریتم های گوگل به خوبی متوجه لینک های منفعل می شوند و آن ها را ناکارآمد می دانند.

به جای اینکه سایت های دیگر را متقاعد کنید که به شما بک لینک دهند (یک فرآیند خسته کننده و دارای پیچیدگی زمانی)، محتوایی بسازید که خواهان واقعی لینک دادن باشد.

کشف کنید چه نوع لینک هایی، به مقدار بسیار زیادی ترافیک ارجاعی ارسال می کنند و نحوه دریافت آن ها در این پست چگونه است.

افزایش ترافیک وبسایت

10 – محتوای پست هایتان را در لینکدین به اشتراک بگذارید

لینکدین خیلی بیشتر از یافتن شغل اهمیت دارد. بزرگترین شبکه اجتماعی حرفه ای دنیا در حال حاضر یکی از ارزشمند ترین شبکه هایی است که محبوبیت خود را حفظ نموده است. برای اثرگذاری بهتر، شما باید محتوای خود را بر اساس یک قانون خاص و به طور منظم در لینکدین به اشتراک بگذارید. انجام این کار باعث افزایش بازدید وبسایت شما می شود.

ترافیک وبسایت

11 – پیاده سازی طرح schema microdata

میکرودیتا تگی است که با استفاده از آن می توانید یک سری اطلاعات را به موتور های جست و جو بفهمانید که توسط سایت schema تعریف شده است.

تگ های میکرودیتا کار را برای ربات های موتور های جست و جو آسان می کنند و باعث می شوند صفحات شما راحت تر برجسته و بروز شود. استفاده از schema برای سئوی سایت همانند استفاده از یک چرخ دنده غنی برای سایت است که باعث بهبود رتبه بندی کلیک بر روی سایت می شود.

12 – با رهبران متفکر در عرصه صنعت مصاحبه و گفت و گو کنید

آیا فکر می کنید که مصاحبه صرفاً مختص اعضاء مجامع بزرگ است؟ قطعاً شگفت زده خواهید شد وقتی که مشاهده کنید تعداد بسیار زیادی از مردم مشتاق صحبت با شما هستند. البته تنها در صورتی ممکن است که این تقاضای دوطرفه صورت بگیرد. برای این کار در ابتدا برای رهبران متفکر در صنعت کسب و کار یک ایمیل ارسال کنید و از آن ها تقاضا کنید که خواهان مصاحبه و گفت و گو با آن ها هستید. در آخر مصاحبه انجام گرفته را در وبلاگتان منتشر کنید.

نه تنها به رسمیت شناختن نام آن ها باعث تقویت و افزایش بازدید وبسایت شما می شود، بلکه مصاحبه شونده نیز محتوای مصاحبه را در سایت خود و یا در مکان هایی دیگر به اشتراک می گذارد و این کار به گستردگی هر چه بیشتر این روش دامن می زند.

13 – از بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ) غافل نشوید

بسیاری از مشاغل بر روی جذب مشتری متمرکز می شوند و به واسطه بازاریابی محتوا بسیاری از ابزار های سنتی را فراموش می کنند. بازاریابی ایمیلی یک ابزار قدرتمند محسوب می گردد. حتی یک انفجار ایمیلی نسبتاً موفق (ارسال انبوه ایمیل)، می تواند رشد کم، ولی قابل قبولی بر روی تقویت ترافیک و افزایش بازدید وبسایت شما داشته باشد.

مواظب باشید در هر باری که سایتتان را بروزرسانی می کنید، با ارسال ایمیل های بی وقفه بمباران ایجاد نکنید. با ایمیل های بی رویه مزاحم کاربران نشوید. همچنین از بازاریابی دهان به دهان یا حضوری، به خصوص هنگامی که مشتریان خاص و ویژه ای خواهان محصولات شما هستند نیز چشم پوشی نکنید.

ارسال یک ایمیل یادآوری با متنی دوستانه، زمانی که محصول جدیدی به کسب و کارتان افزوده شده، برای جلب مشتری کافی است. این کار نیز منجر به افزایش بازدید وبسایت شما می شود.

 

14- اطمینان حاصل کنید که ابعاد نمایش سایت شما با ابعاد صفحه نمایش کاربران تناسب لازم را داشته باشد (به اصطلاح رسپانسیو باشد)

روزهایی را سپری می کردیم که مرورگر های اینترنت با ابعاد صفحه نمایش خانگی کاربران تناسب لازم را داشت. امروزه بیشتر از قبل مردم برای استفاده از اینترنت از گوشی های تلفن همراه استفاده می کنند. شما نیز مجبور به استفاده از راهکاری هستید که بازدیدکنندگان سایت بر روی تمام صفحات سایت پیمایش کنند. با استفاده از این کار آن ها را به هر نقطه ای از سایت که خواهان شماست هدایت خواهید کرد.

در این راستا اطمینان حاصل کنید که سایت شما قابل دسترسی برای عموم مردم است. همینطور حتما برای انواع گوشی های تلفن همراه و دیگر صفحه نمایش ها به آسانی قابل رؤیت باشد. حتی گوشی های هوشمند بسیار کوچک.

15 – اطمینان حاصل کنید که سایت شما از سرعت خوبی برخوردار است

آیا حاظر هستید که 30 ثانیه برای بارگذاری یک سایت صبوری کنید تا بتوانید آن را ببینید؟ من حاضر به صبوری نیستم.

اگر وبسایت شما زمان زیادی را برای بازشدن صرف می کند، سرعت پرش، آن را از دسترسی به سایت خارج می‌سازد. اطمینان حاصل کنید تا جایی که ممکن است صفحات سایت بهینه باشند.

به اندازه فایل عکس ها که در سایت بارگذاری می شود توجه کنید. همچنین به ساختار صفحه و افزونه های third-party (برنامه های کوچکی هستند که به مرورگر شما اضافه می شوند تا قابلیت بیشتری را برای سایت شما رقم بزنند)، توجه داشته باشید. هرچه سایتتان سریع تر بارگذاری شود، طبیعتاً برای کاربر دلنشین تر است.

 

25روش برای افزایش ترافیک وبسایت شما

 

 

16 – احساس اجتماعی بودن را پرورش دهید

مردم دوست دارند که راجع به خاطرات و احساسات پرشوری که نسبت به مسائل مختلف حس می کنند، نظر بدهند. بنابراین ساخت یک جامعه اجتماعی مجازی در وبسایتتان می تواند مسیر بسیار خوبی برای آغاز گفت و گو باشد. همچنین باعث افزایش بازدید وبسایت شما شود.

به عنوان مثال پیاده سازی یک سیستم ارسال نظر قدرتمند، در رابطه با پلاگین های third- party که برای افزودن به سایت ها مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند مؤثر باشد؛ یا همانند کامنت هایی که در فیسبوک گذاشته می شود و یا ساخت یک انجمن اختصاصی که در آن بازدید کننده ها سؤالاتشان را می پرسند، منجر به افزایش بازدید وبسایت شما خواهد شد.

فراموش نکنید که در وبسایت شما بخش خط مشی و ضوابط استفاده از سایت، مانند رعایت آداب نزاکت و یا به طور مثال نپرسیدن سؤالات بی ادبانه که توسط برخی کاربران رخ می دهد، افزوده شده باشد.

17 – در بخش نظردهی گوش شنوا داشته باشید

احتمالاً سایت های بسیار زیادی را بازدید کردید که بر اساس یک سری قواعد خاص، با حرفه شما مرتبط باشند. چه عاملی باعث شده که به گفت و گو با آن ها نپردازید؟

با نام برند خودتان در سایت ها و وبلاگ های مرتبط نظر بگذارید. در نتیجه کاربران سایت مهمان با نام شما و نقطه نظر کاربردی شما آشنا می شوند و ممکن است از سایتتان بازدید کنند. در نهایت این عوامل باعث افزایش بازدید وبسایت شما و رسیدن به هدفتان می شود. پس توجه کنید که منزوی نشوید. ارتباط با سایت هایی که در حوزه کسب و کار شما هستند لازم و ضروری است؛ در این مسیر از انجام فعالیت های غیرحرفه ای نظیر ارسال هرزنامه (اسپم) به این سایت ها خودداری کنید.

فزایش ترافیک وبسایت شما

18 – تجزیه و تحلیل داده هایتان را مورد بررسی قرار دهید

تجزیه و تحلیل داده های گوگل (گوگل آنالیتیکس) یک منبع غیر قابل تخمین و فوق العاده با ارزش از داده ها و اطلاعات است. این داده ها در جنبه های مختلفی از سایت شما به شکلی کاملاً باورنکردنی و بسیار موثق قابل استفاده هستند. این اطلاعات در خصوص بازدید کنندگان و صفحات سایت شما می باشد.

بر روی تجزیه و تحلیل داده ها تمرکز کنید و این اطلاعات را برای اهداف حرفه ای و راهبرد های محتوای وبسایتتان استفاده کنید. به صفحات و پست هایی که می خواهند محبوبیتشان را اثبات کنند توجه کنید. اطلاعات بازدید کننده های سایتتان را مورد بررسی قرار دهید و تحلیل کنید. بررسی کنید که به چه طریقی، در چه زمان و درچه مکانی بازدید سایت شما افزایش می یابد.

 

19 – در شبکه های اجتماعی فعال باشید

برای اشتراک گذاری محتوا در کانال های اجتماعی و صفحات مجازی صرفاً حضور و فعالیت شما کافی نیست. لازم است که در فضای مجازی مشارکت فعالی داشته باشید.

آیا شما دارای اکانت توییتر هستید؟ پس با استفاده از هشتگ های مرتبط، به گروه های بحث و تبادل نظر ملحق شوید. آیا مخاطبان شما در پست های فیسبوک نظر دهی می کنند؟ به سؤالات پاسخ می دهند و به دیگر افرادی که در صفحه شما نظر می دهند ملحق می شوند؟

هیچ چیزی به اندازه استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان یک کانال انتشاری در بازدید از سایت شما مؤثر نیست. پس، از شبکه های اجتماعی که با هدف تعامل با مردم طراحی شده، غافل نشوید و از فرصت رایگان ایجاد شده توسط آن ها به خوبی استفاده کنید.

20 – محتوای وبسایتتان را به سایت های خبر خوان ارسال کنید

در ابتدای کار یک عبارت سلب مسئولیت در ارتباط با کارهایی که کاربران بر روی سایت انجام می دهند و یا پست‌هایی که مشاهده می کنند قرار دهید. محتوای سایت خود را در سایت های خبرخوان منتشر کنید، اما در نظر داشته باشید که برخی از خبرخوان های حرفه ای از دریافت محتوای اسپم جلوگیری می کنند.

25روش افزایش بازدید وبسایت






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ